In 7 Stappen Naar Een Goede Productpagina

geen reacties

Wil je omzet binnenhalen met je website, dan moeten je productpagina’s ijzersterk zijn. Een productpagina zorgt voor verdieping en bewijzen waarom jij de juiste partij bent om zaken mee te doen. Wat heb je nodig om super goede productpagina’s te maken? Gebruik deze 7 stappen.

1. Een pakkende titel

De titel van je productpagina moet de lading van de pagina dekken. Zorg dus dat de titel de belangrijkste informatie samenvat. Als je dit goed doet, weten bezoekers wat ze kunnen verwachten als ze verder lezen. Wees specifiek, kort en krachtig.

2. Boei de lezer met een scherpe introductie

Open met een mooie introductie over het onderwerp van de pagina. Als je in de intro voldoende prikkelt, activeer je je bezoeker om verder te lezen. Speel bijvoorbeeld in op de hulpvraag of het probleem wat je bezoeker mogelijk heeft. Door in de schoenen van je potentiële klant te gaan staan, geef je hem het gevoel dat je hem begrijpt, waardoor hij verder zal lezen en jij de kans hebt om hem te overtuigen een aankoop te doen of contact op te nemen.

3. Overtuig met de hoofdinhoud

Om de hoofdinhoud van je productpagina aantrekkelijk over te laten komen, gebruik je verschillende vormen van content. Je kunt denken aan normale tekst, maar ook aan een quote van een klant, afbeeldingen, fotogalerij, contactformulier, video, inschrijfformulier voor een nieuwsbrief, social media buttons of een actieknop. Net als bij stap 2 is het belangrijk dat je je blijft verplaatsen in de doelgroep: waar zou je zelf gevoelig voor zijn als jij de lezer van de pagina bent?

Als je tekst toevoegt aan je website doe je er goed aan om de teksten op te delen in paragrafen met duidelijke kopjes, die de inhoud van de paragrafen beknopt weergeven.

4. Link naar andere pagina’s

Als een bezoeker de productpagina leest, is hij wellicht ook geïnteresseerd in andere relevante pagina’s over dit onderwerp op je website. Door het aanbrengen van linkjes (in teksten of achter foto’s) maak je relevante verwijzigingen, die zorgen voor verdieping. Het aanbrengen van linkjes is belangrijk om bezoekers langer op je website te houden. Zoekmachines waarderen linkjes omdat ze informatie geven over wat belangrijk en relevant is.

5. Zorg voor call-to-action

Lang niet iedere pagina op je website moet het doel hebben om een bezoeker te activeren om bijvoorbeeld contact met je op te nemen, maar op een productpagina is activatie zeker zinvol. Bezoekers zijn enthousiast gemaakt voor je product of dienst en nu wil je ze triggeren om een volgende stap te maken. Door het toevoegen van een contactformulier kun je anonieme sitebezoekers veranderen in potentiële klanten. Pas zelf de volgorde en vragen van het contactformulier aan, zodat je de informatie binnenkrijgt die je nodig hebt voor het vervolgcontact.

Je kunt ook een button toevoegen aan je pagina met de tekst ‘Maak een vrijblijvende afspraak’ of ‘Informatie aanvragen’. Met een button dwing je bezoekers na te denken over de vervolgstap: ‘Wil ik dit product kopen of een afspraak maken?’. Je kunt de button doorverwijzen naar een pagina met een contactformulier.

6. Deel via social media

Heb je veel tijd besteed aan de content en aankleding van je pagina? Grote kans dat bezoekers dit waarderen en het zinvol vinden om deze pagina te delen met familie, vrienden of kennissen via hun social media kanalen. Zonder social media knoppen is de kans veel kleiner dat ze je informatie delen, dus zet ze er zeker bij!

7. Zoekmachine optimalisatie

Voordat je je pagina online zet, is het belangrijk om zoekmachines als Google, Bing en Yahoo te laten weten waar je nieuwe pagina over gaat. Dan kunnen ze de pagina namelijk zichtbaar maken in de zoekresultaten als zoekers woorden gebruiken, die aansluiten bij je product of dienst.

Zorg ervoor dat de zoekmachinetitel en -beschrijving van je pagina uniek zijn. Door de juiste zoekwoorden te gebruiken en een wervende beschrijving toe te voegen, vergroot je de kans dat je pagina beter in zoekmachines naar voren komt en dus ook bezoekers trekt.

Zelf een website laten maken om producten of diensten van je plattelandsonderneming te verkopen? Klik hier voor meer informatie over hoe wij je daar bij kunnen helpen.

Over de auteur

Pieter is gastheer bij Plate. Plate helpt jou met een super gebruiksvriendelijke website en leert jou hoe je zelf invloed kunt hebben op je online succes. Als de drempels laag zijn, ga je meer delen via je website.

Laat een reactie achter